سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر کس مردمی را دوست بدارد [ در روز قیامت ] با آنان محشور خواهد شد. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

شش نکته برای داشتن یک گروه پشتیبانی بهتر


 

  • شش نکته برای داشتن یک گروه پشتیبانی بهتر

    مدتی است که سیستم پشتیبانی کسب‌وکارهای ما وارد مرحله جدیدی شده و دیگر تماس‌های تلفنی به اندازه کافی پاسخگو مشتریان انبوه و بالقوه ما نیستند. رسانه‌های اجتماعی و سیستم های Live Chat از دیگر ابزارهایی است که توانسته‌ در این بین به کسب‌ و کار ها کمک کند و باعث شوند تا مخاطبان راحت‌تر پیام خود را به شما برسانند.

    رسانه‌های اجتماعی این امکان را به شما می‌ دهند که با کاربران خود بیشتر در تعامل باشید

    و همچنین متوجه شوید که با مشکلاتی در استفاده از محصولات و خدمات شما روبه‌رو هستند. از طرفی فوروم ها هم همین امکانات را در قالبی دیگر در اختیار شما می‌گذارند و فضای باز این ابزارهای ارتباطی سبب شده که ارتباطات بهینه شده و کیفیت لازم ایجاد گردد.
    در این مطلب ما قصد داریم به نکته‌هایی بپردازیم که به شما کمک می‌کنند تا یک پشتیبانی تمام عیار داشته باشید:

    –1 برای کاربرانتان مفید باشید: یکی از مواردی که در امور ارتباط با مشتری به راحتی فراموش می‌شود همین اصل مفید بودن است. در دسترس بودن به این معنی نیست که مفید هم هستید و جواب دادن به تلفن ها، تازه اول راه پشتیبانی است. گروه پشتیبانی باید بتواند دریابد که چه قدر برای مراجعه‌کنندگانش مفید بوده و تا چه حدی مشکلاتشان را حل کرده است.

    تصویر داخلی مطلب 

    – 2صادق باشید: گروه پشتیبانی در هر ارتباط و تماسی باید با نهایت صداقت برخورد کرده و نباید برای پیشبرد اهداف خود مخاطبشان را گمراه کند. گاهی اوقات پاسخ “نه” به سوالاتی که در مورد آنها چیزی نمی‌دانید، بهتر از این است که اطلاعات غلطی به کاربرانتان انتقال دهید.

     

    – 3کاربران خود را سورپرایز کنید: شما می‌توانید امکاناتی جانبی و یا هدایایی کوچک به کاریران خود اهدا کرده و به صورت ناگهانی، در حین مکالمات خود به کاربرتان بگویید که هدیه‌ای به او اختصاص یافته است و یا از امکاناتی جدید بهرمند خواهد شد. این عمل سبب افزایش میزان وفاداری مخاطبان شما شده و باعث می‌شود که یک بازخورد خوب، از شما در ذهن او شکل گیرد.

     

    – 4کارشناسانه عمل کنید: هر تعاملی که برای پشتیبانی با مشتری صورت می‌گیرد، فرصتی است برای گروه پشتیبانی تا با برخود دوستانه رضایت مشتری را جلب کنند. هر فردی که وظیفه پشتیبانی مشتریان را بر عهده دارد و یا سرویس چت همزمان را کنترل می‌کند باید از آخرین اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات مطلع باشد تا به درستی مشتریان را راهنمایی کند. در حقیقت پشتیبانی حکم منبع اطلاعاتی را دارد که باید به صورت کارشناسانه اطلاعات را به مشتریان ارائه دهد.

     

    – 5سادگی را حفظ کنید: همه بخش‌های وب‌سایت شما باید در راستای خدمت‌رسانی به مشتریان طراحی شده باشد. هر چه قدر میزان کاربر پسندی وب‌سایت شما کم باشد، به همان نسبت میزان رضایت مشتری هم کاهش خواهد یافت. از اینکه اطلاعات مربوط به محصول، ارسال محصول و مسائل امنیتی در دسترس کاربر خواهد بود اطمینان حاصل کنید. ولی از همه مهمتر، باید همیشه وبسایت خود را بروز نگه دارید تا همه چیز به درستی منعکس شود و ناهماهنگی محتوایی میان آنچه که در ارتباطات عنوان می‌کنید و در سایتتان قرار دارد، وجود نداشته باشد.

     

    – 6سعی کنید به آسانی محصول و یا خدمات خود را از مشتریان ناراضی پس بگیرید: بر اساس یک بررسی که روی چندین شرکت شناخته شده صورت گرفته، هنگامی که از مشتریان ناراضی محصولات خریداری شده توسط آنها پس گرفته می‌شود، میزان رضایتشان افزایش یافته و حتی گاهی دوباره منجربه مراجعه آنها می‌گردد. البته این مهم در صورتی قایل انجام است که امکان پس گرفتن آن محصول وجود داشته باشد.

     

    با رعایت این شش نکته می‌توانید میزان وفاداری مشتریان خود را افزایش داده و به آنها نشان دهید که به فکر آنها هستید.

     

    این مطلب توسط تیم شبکه تبلیغات نگارش و ویرایش شده است.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط masoud momeni 94/7/27:: 12:0 صبح     |     () نظر